Zimski tag (Winter Book Tag)


Istina je da ako pogledate kroz prozor pre pomislite na jesen nego na zimu, ali znajući ova naša šizofrena godišnja doba, čekanje na pravi sneg da bi se postavio ovakav post, moglo bi da se oduži do marta. Priznajem da sam ovaj post planirala po dugoročnoj vremenskoj prognozi, ali i nju menjaju iz minuta u minut… sneg padne kada ga niko živ ne očekuje, a kada ga najave, nema ga ni u tragovima… i kako onda čovek da se organizuje??? Ipak, januar je, i šta god žila na termometru govorila, kalendar tvrdi da je zima, prema tome, izvolite zimski tag! Po netu ih kruži nekoliko, tako da sam ih ja spojila, izbacila neka pitanja koja su se ponavljala ili na koja nisam mogla da smislim ništa pametno. Dakle, ne samo da je zimski, nego je (skoro) i autentičan!




1. Falling snow: Izaberi knjigu u bojama zime (bela, siva, svetlo plava…)

Ne samo da je u bojama zime, već joj je i naslov baš zimski, zato sam i odlučila da je stavim na naslovnu fotku ovog posta. A Breath of Snow and Ashes je šesta knjiga u serijalu Outlander. Još uvek je nisam pročitala, tek me čeka četvrta, ali stoji na polici kao iskušenje da na određeno vreme pauziram život, ostavim sve što radim i ne mrdnem dok ne pročitam ceo serijal.

2. Crackling fire: Uz koju knjigu bi se najradije sklupčala ispred kamina?

Nemam kamin, naravno, ali da ga imam, verovatno bih celu zimu provela ispred njega. U svakom trenutku mogu da zamislim sebe kako uz čaj i pucketanje vatre čitam nešto lepo. Ne znam zašto, ali kao prva asocijacija na ovakav užitak dolazi Dikens, i to ne bilo koji Dikens, već Velika očekivanja, jedan od mojih omiljenih klasika.

3. Ice storm: U kojoj knjizi koju voliš su junaci prošli kroz brutalne situacije?

Ako neko nije štedeo svoje junake, onda je to Dajana Gabaldon. Svako ko je čitao serijal Outlander, ili makar gledao seriju, zna da Kler i Džejmi ne stižu da predahnu zbog tempa koji im Gabaldonova nameće. To knjige čini uzbudljivim i dinamičnim, ali ponekad, ma koliko bila navučena na serijal, želim samo da pročitam nešto u maniru “Naredne dve nedelje nije se dogodilo apsolutno ništa važno”.

4. Hot cocoa: Za koju knjigu pretpostavljaš da će uskoro biti veoma popularna?

Sigurno će to biti neka od knjiga koja će biti adaptirana u TV seriju ili film, kao što je, na primer, skoro bio slučaj sa serijalom Outlander i Američkim bogovima. Ja bih volela da to bude Farenhajt 451, čija adaptacija bi trebalo da ugleda svetlost dana ove godine. Rej Bredberi to svakako zaslužuje.

5. Peppermint mocha: Koje jelo i piće biraš za zimski čitalački maraton?

Ne jedem dok čitam. Moj mozak ne može da uskladi te dve radnje, a i izbegavam situacije u kojima postoji mogućnost da isprljam knjige. Sa druge strane, uvek pijuckam nešto dok čitam, najčešće čaj ili kafu, zavisno od doba dana. Ponekad se tu nađu neki čajni keksići za grickanje, ali zaista retko.


6. Snowflake: Izaberi knjigu koja je drugačija od svih drugih koje si čitala.

Knjiga koja mi je odmah pala na pamet je Ako jedne zimske noći neki putnik Itala Kalvina. U pitanju je roman o čitanju, ali zaista nesvakidašnje napisan. Svako poglavlje je nova priča, obavezno nedovršena, koju čitaju likovi iz romana. Zbog pripovedača koji se neretko obraća direktno čitaocu, sve vreme imate utisak da aktivno učestvujete u radnji romana, što sam doživljaj čini prilično drugačijim od klasičnog pristupa pripovedanju. Kalvino je, inače, meni veoma drag pisac, a ukoliko niste čitali ovaj roman, obavezno ga potražite.

7. Snowman: Izaberi knjigu u kojoj može da uživa čitava porodica.

Roman Čudo koji potpisuje R.H. Palasio zamišljen je kao knjiga za decu, međutim, ispostavilo se da odrasli i te kako mogu da uživaju u njemu. Iako je pisan za decu, ja bih rekla da je ovo jedna od onih knjiga u kojoj jednako mogu da uživaju svi čitaoci, bez obzira na uzrast. Recenzija romana vas čeka OVDE.


8. Christmas: Izaberi knjigu koja te je ugrejala iznutra.

Iako nema srećan kraj, niti se bavi tematikom koja bi trebalo da ostavi ovakav utisak, meni odmah na pamet pada Izuzetno glasno i neverovatno blizu, Džonata Safrana Fora. Osim što je vizuelna poslastica, ovaj roman je toliko emotivan i divan, da ne postoji šansa da će vas ostaviti ravnodušnim. Priča prati dečaka Oskara, koji nakon očeve pogibije prilikom terorističkog napada na Ameriku, 11. septembra, među njegovim stvarima pronalazi ključ. Oskar će, skrhan traumatičnim gubitkom, krenuti u veliku avanturu: pronaći će bravu koja otvara ključ i na taj način možda dobiti odgovore na pitanja koja ga muče. Već sam u nekoliko navrata preporučivala ovu knjigu, ali dobrih preporuka nikada dosta. Recenziju romana možete pročitati OVDE.

9. Santa Claus: Izaberi knjigu koju bi volela da dobiješ na poklon.

Merkam ovih dana Platoova izdanja romana Ernesta Sabata. Nisam čitala samo roman Abadon, anđeo uništenja, koji planiram da kupim čim se oslobodim zabrane kupovine knjiga, ali izdanja su toliko lepa da se ne bih bunila da mi neko pokloni i Tunel i O junacima i grobovima, iako Tunel već posedujem u drugom izdanju.

10. Sledding: Izaberi knjigu koju si volela kao dete.

Mislim da i vrapci na grani više znaju da mi je Pipi Duga Čarapa omiljena knjiga iz detinjstva kojoj nijedna druga knjiga ne može da parira. Kao klinka nisam mnogo čitala (što je veoma frustriralo moju majku), ali Pipi nisam ispuštala iz ruke.

11. Frostbite: Izaberi knjigu koja te je razočarala.

Poslednji roman Nika Hornbija, Šalu na stranu, dočekala sam sa oduševljenjem, jer Hornbi je jedan od onih pisaca koji pišu lagane a kvalitetne knjige, što su osobine koje se ne sreću često. Ipak, moja očekivanja nisu bila ispunjena. Ovaj roman teško da može da se poredi sa kvalitetom romana Sve o dečaku ili Kako biti dobar, štaviše, sve vreme sam imala utisak da čitam nekog potpuno drugog pisca. Volela bih da mislim da je to bio trenutni peh, ali kako stvari stoje, izgleda da Hornbi zaista kuburi sa inspiracijom, pošto od tog romana nije napisao ništa novo.

12. Reindeer: Izaberi knjigu za koju si emotivno vezana.

Za ovo pitanje nemam jednu konkretnu knjigu, već pisca: Čarls Bukovski. Ma šta ljudi mislili o njemu, ma koliko tvrdili da se da Bukovski preraste, on će večno imati posebno mesto u mom srcu. Bukovski je pisac zahvaljujući kom sam kročila u ozbiljnu književnost (i prestala da čitam samo Pipi Dugu Čarapu) i zahvaljući kom, rekla bih, od tog dana više nikada nisam prestala da čitam.




To bi bilo sve za danas. Po ko zna koji put kršim zlatno pravilo ovakvih postova, odnosno ne tagujem nikoga jer ne želim bilo koga da opterećujem. Ukoliko želite da odgovorite na pitanja, smatrajte se pozvanim, bilo na svom blogu, bilo u komentarima. Znate da uvek volim da čujem vaša mišljenja i preporuke.

Do sledećeg posta,

Vaša Stš <3

CONVERSATION

11 comments:

  1. A baš mi je falio jedan zimski, mnogo hvala na upitniku i ideji!:) Pokušaću da ga iskoristim dok je zima bude trajala (a ovde kod mene čitav dan mešavina pljuska i vejavice, uz minus), mada sam za januar i februar već "rezervisala" neke druge - u svakom slučaju, zaista je originalan i interesantan, baš sam se zabavila čitajući tvoje odgovore.
    Naslovnica tvog novog nastavka "Outlander"-a je PREDIVNA!:) Tačno me vuče da nabavim sve delove i nastavim da čitam redom.:)
    Da ne odgovaram sad, jer ću raditi tag u budućnosti, samo par komentara na tvoje odgovore...
    I ja obožavam "Velika očekivanja", Estela mi je jedan od omiljenih ženskih likova u književnosti uopšte.:) Kamin nemam ni ja, ali kada odem kod babe, zauzmem mesto ispred šporeta na drva, čuvenog "smederevca", jer sam strašno zimogrožljiva, tako da je to neka alternativa,haha...sto puta sam uz taj šporet čitala i pisala.
    Isto mi je hrana uz čitanje nezamisliva. Izbegavam i da pijem.
    "Ako jedne zimske noći..." je stvarno zanimljiv roman.:)
    Videla sam "Platoova" izdanja, lepa su. I ja sam čitala "Tunel" (moje izdanje je iz kompleta "Novosti") i "O junacima i grobovima", koja mi je u top 10 najdražih ikada - s tim što bih nju volela da nabavim u okviru onog savršenog kompleta "Hispanoamerički roman" u 12 knjiga, koji mi je za sad nedostižan zbog cene, ali ne odustajem. Imaću ga kad-tad!:)
    Zanimljivo je čuti da je nekoga Bukovski uveo u svet "ozbiljne, odrasle" (nasuprot dečjoj) književnosti. :) Nemam ništa protiv njega, mada je meni lično previše...eksplicitan. Ali, volim njegove mudrosti, jer je tako direktan i genijalan u svojoj (namernoj) vulgarnosti.
    Oličan upitnik, preuzimam obavezno!:)
    P.S. Nadam se da je grip izvetrio i da si ponovo u snazi.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Konačno sam se oslobodila gripa, mada i dalje kašljucnem s vremena na vreme. Više od dve nedelje!! Da čovek ne poveruje.

      Ovo izdanje Outlandera je mnoooogo lepše od originalnog, i ne samo što je lepše, već su i knjige malo većeg formata, pa su, prema tome, i zgodnije za čitanje (mada pretpostavljam da ću i dalje koristiti Kindle, ipak su previše kabaste, a papir previše pipav za moj ukus). Kada sam kupila prva dva, uzela sam starije izdanje i pokajala sam se kada su stigle, ali sam nastavila da kupujem ta jer mi je nekako bilo glupo da "razbijam" komplet. Nedugo nakon Sajma sam dobila petu i šestu na poklon, a poklonu se u zube ne gleda, tako da sada mirne savesti mogu da nastavim da kupujem ove. A ko zna, možda jednog dana i zamenim one stare :D

      Plato se, koliko vidim, ponovo aktivirao i imaju dosta zanimljivih izdanja. Stavila sam nekoliko na spisak, nabaviću ih čim smanjim broj nepročitanih knjiga na policama na neku razumnu brojku. Do tada - nema kupovine!

      Bukovski i ja smo posebna priča, shvatam zašto nekim ljudima može biti too much, ali ljudi baš zbog te "eksplicitnosti" nekako previde njegovu ljudsku stranu i sve one zaista lepe rečenice koje je pisao. Kada sam završila sa čitanjem "Dnevnika" prvi put, plakala sam kao kiša (a nemam običaj da plačem uz knjige). Stvarno je bio poseban lik i neviđeni folirant. Njegove knjige mi nikada neće dosaditi :)

      Hvala na čitanju! Jedva čekam da vidim tvoje odgovore :)

      Delete
  2. Odličan tag, ja sam probala da nađem neki zimski ali nisam uspela možda preuzmem pošto je ovde ziam tek stigla ne kasnim :)
    Ta Outlander knjiga je prelepa, pet minuta sam gledala u sliku koliko je lepa :)
    ja ne mogu da ne jedem, još gore da ne pijem dok ne čitam ja moram sve sebi da zabavim i oči i usne hahhaha
    Ja sam mlađa (imam 23) ali kad sam ja bila klinka delilo se na timove Hajdi i tim Pipi ja sam bila u timu devojčice sa planine te priče sam obožavala:)
    ja bih Burovskog možda i volela da mi ga socijalne mreže nisu kompletno smučile, kad vidiš sve kači citate i ko ga sve imenuje ne možeš tu više, bukvalno mi bude muka :)

    Odličnan tag definitivno preuzimam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja sam imala tu sreću da se sa Bukovskim upoznam pre nastanka društvenih mreža :D
      Eh da, Hajdi, imala sam i ja neke slikovnice, a koliko se sećam, bilo je i filmova. Volela sam je, ali nema šanse da može da se takmiči sa Pipi, niko ne može! :D

      Drago mi je što ćeš preuzeti tag, malo za promenu, da ne bude uvek da uzimamo svi od tebe! :)

      Delete
    2. Ja sam, bogami, volela i Piši (koju sam upoznala preko filma) i Hajdi (čuvene slikovnice, mada sam u ovom slučaju prvo pročitala roman Johane Špiri), i Maju i Karolinu, i Saru Kej....eh, detinjstvo.:)
      Ali, iskreno, Haklberi Fin ih sve pobeđuje!:)

      Za Bukovskog, pretpostavljam da si gledala biografski film "Barska mušica", gde ga igra Miki Rurk?:)

      Delete
    3. Naravno da sam gledala! :)
      Ah da, Sara Kej, i ja sam je obožavala, mada uglavnom zbog albuma sa sličicama :D

      Delete
  3. Bukvalno si mi pročitala, taman mi je trebao neki tag da uradim, naročito knjiški, plus su ovde pitanja baš, baš zanimljiva. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jesu! Teško je u poslednje vreme naći tag bez pitanja koja se ponavljaju iz prethodnih. Drago mi je da čujem da će ovaj post biti važan doprinos knjiškoj blogosferi, osećam se tako korisno! :D :D

      Delete
  4. Ja sam pocela tek pre neko vece da gledam seriju "Outlander" na preporuku moje majke, koja je odusevljena istom, pa je pozelela i knjige da procita. Ali vidim da su kod nas prevedna samo 3 nastavka i jos su izdeljena na delove, pa me interesuje gde si nabavila knjige na engleskom? :) Inace, serija se i meni prilicno dopala a verujem da su knjige jos bolje. Obicno je tako.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prve tri sam kupila preko sajta Book Depository, četvrtu na Sajmu, a petu i šestu sam dobila na poklon. :)
      Pošto su knjige prilično obimne, ako mama ne može da čeka, predlažem da prvu uzmete preko BD, a za ostale da sačekate Sajam. Makedonski štand je ove godine imao baš dobre cene za knjige na engleskom, pisala sam o tome na postu o Sajmu. :)

      Prve dve sezone su prilično verne originalu, dok kod treće počinje malo da se razlikuje :) Ali ako vam se dopada serija, sa knjigama ne možete da pogrešite! :)

      Delete